Novinka letošní sezóny na poli profesionálních závodních rámů na kolečkové brusle - Cadomotus Dualbox6 Transformer 4x110/3x125, délka 13,2"
Tento nový rychlobruslařský rám se rozhodl otestovat opět český juniorský závodník Adrian Vajanský, 7-násobný juniorský mistr ČR. Předchozí zkušenost měl také s Transformer rámem, nicméně verzí COMP a kratší délkou. Adrian je závodník oddílu KSBM Praha a věnuje se převážně sprinterským tratím.
Test rámu je rozdělen podle toho, na jaký účel byl rám využit a na jaké trati, zda na 166m dlouhé asfaltové dráze, nebo na silnici či cyklostezce.
Pocity z rámu Dualbox-6 TR na dráze
1) Sprinty
- Cadomotus Dualbox 6 je velmi lehký, ale přitom velmi pevný rám.
- Při startu jsem měl vždy pocit jistoty, že se do toho můžu opřít ze všech sil.
- Vždy když jsem se do toho opřel, tak se mi všechna energie vrátila v podobě rychlého rozběhu.
- Díky tomu, jak je rám tvrdý, mám maximální pocit jistoty v zatáčkách i při vysoké rychlosti.
- Za největší výhodu rámu považuji možnost využití co nejrychlejšího výběhu ze zatáček.
Rám Cadomotus Dualbox 6 je schopen využít mnohem více energie pro silnější odraz než např. rám Cadomotus COMP Transporter. Tím pádem člověk nemusí vymoct takové úsilí, aby jel rychleji.
2) Dlouhé tratě
- Na dlouhých tratích, už bohužel ta tvrdost ztrácí takový účel.
- Rám je možná trochu méně komfortní, ale na výsledku to během testování nebylo várazně znát.
- Celkově mi přišlo, že jsem byl ve výsledku i o malinko rychlejší.
Pocity z rámu Dualbox-6 TR na SILNICI
1) Sprinty
- Jak už jsem psal rám je velmi rychlý na startech.
- Na rovných sprintech, jako např. 100 m je tuhost rámu velká výhoda.
- V zatáčkách máte vždy pocit jistoty, takže není problém projet zatáčku ve velmi vysoké rychlosti.
Co se týče sprintů na silnici je to podle mě jeden z nejlepších rámů, ne-li nejlepší, co se vyrábí.
2) Dlouhé tratě
- Byl jen o trochu méně komfortní, ale to mi skoro vůbec nevadilo.
- Na dlouhých rovinkách mám pocit, že vyšší tvrdost rámu je mnohem lepší.
- Každým odrazem jsem měl pocit, že rám využil všechnu sílu, kterou jsem do odrazu dal v to, abych jel ještě rychleji.
Trošku jsem měl obavy, že rám nebude moc dobrý kvůli vysoké tuhosti, ale moje obavy se nenaplnily a rám mě velmi mile překvapil.